Skip to main content

Renjer Muda Taman Taman Sabah 2024

10 orang murid SMSA diberi peluang untuk menyertai program tahunan Taman Taman Sabah ini. Ia dilaksanakan pada 24-25 April 2024.


Pelaksanaan Program Renjer Muda Taman-Taman Sabah (TTS) merupakan satu langkah proaktif TTS dalam memperkukuhkan lagi hubungan masyarakat dengan alam semula jadi. 


Program itu juga dapat dapat memberi peluang kepada generasi muda untuk terlibat secara langsung dalam usaha pemeliharaan dan pemuliharaan keindahan kawasan taman.





 

Program Renjer Muda Taman ini juga diharapkan dapat mewujudkan satu pasukan Renjer Muda Taman yang berdedikasi yang terdiri daripada para pelajar sekolah yang bakal menjadi penjaga warisan alam kita.

Para Renjer Muda Taman ini bukan sahaja akan memperoleh pengetahuan dan kemahiran penyelidikan di lapangan, malah membentuk sikap dan nilai-nilai kecemerlangan dalam diri mereka.

Peserta lelaki terbaik program ini dianugerahkan kepada Dean Albert yang mewakili SM St. Anthony Tenom.

Terima kasih kepada cikgu Elmer Alfred yang bersedia menjadi guru pengiring kepada murid-murid yang terlibat 🅰

Comments

Popular posts from this blog

Kejohanan Bola Keranjang MSSD Tenom 2024

SMSA berjaya dan bergaya mengondol tempat ke-3. Tahniah para pemain.

SMSA Menyertai Pelancaran Sekolah Ku Sejahtera

  Warga SMSA mengambil bahagian dalam program pelancaran Sekolah Ku Sejahtera yang disiarkan langsung dari putrajaya.

Pengetua Siap Bersara

  Pengetua SM Saint Anthony Tenom, Daut Bin Rugak @ David Rugak menerima kunjungan pegawai yang memastikan semua dokumen untuk persaraan tersedia lengkap dan betul. Pengetua SMSA ini akan bersara wajib pada 21 Oktober 2022. Bagaimanapun beliau perlu menghabiskan cuti yang tidak diambil selama perkhidmatannya maka 29 Ogos 2022 adalah hari terakhir tugasan pengetua beliau akan berakhir. Selamat bersara tuan pengetua.